The 2020 STEM Discovery Campaign is a joint international initiative organized by Scientix that
invites projects, organisations, libraries, schools, universities and youth clubs across Europe and
around the world, to celebrate careers and studies in the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics
(STEM). The tagline for this year’s campaign is “Innovative Trends in Education”. The main goal of
the STEM Discovery Campaign, is to showcase the magnitude of the efforts teachers and other people interested in
STEM education make during the academic year while using learning resources and engaging their students in
educational activities promoting STEM.

Interested to become a partner?

By committing to the 2020 STEM Discovery Campaign, the partners agree to:

Bodyfield
STEP 1: Use one or both of the following options
to copy web codes to your website/newsletter
The STEM Discovery Campaign has been funded under the European Union’s H2020 research and innovation
programme – project Scientix 4, coordinated by European Schoolnet (EUN). The content of the document is the
sole responsibility of the organizer and it does not represent the opinion of the European Commission (EC), and
the EC is not responsible for any use that might be made of information contained.
Sidebar banner

  • Organise and share information about activities and actions in STEM education as part of the STEM
    Discovery Campaign.
  • Encourage third parties to support and join the initiative by organising STEM activities or actions of their
    own and share information about them as part of the STEM Discovery Campaign.
  • Publish on their web page information in support of the STEM Discovery Campaign, hence facilitating an
    active exchange of information among projects, organisations and schools.

For more information on the registration steps that potential partners need to follow, please consult the guide for partners.

Are you organising a STEM activity or action between February and April 2020?

Include it on the map! Participants organising STEM activities and actions from 1 February to 30 April
2020
may also enter the STEM Discovery Campaign competitions. Visit the competitions’ section on the Scientix
online portal for more information.

Concursul pe meserii la domeniul „Industrie textila si pielarie”, calificarea „Confectioner produse textile”, etapa judeteana.

La concurs au participat trei eleve de la scoala noastra, obtinandu-se rezultatele urmatoare:
Premiul I – Kassai Carolina, clasa a XI-a D, Liceul Tehnologic „Elisa Zamfirescu”, Satu Mare
Premiul II – Calin Anisoara, clasa a XI-a, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Turt
Premiul III – Zonga Iulia, clasa a XI-a D, Liceul Tehnologic „Elisa Zamfirescu”, Satu Mare
Mentiune – Racolta Renata, clasa a XI-a D, Liceul Tehnologic „Elisa Zamfirescu”, Satu Mare
Elevele de la Liceul Tehnologic „Elisa Zamfirescu” au fost pregatite de ing. prof. Muresan Angelica, Kiss Izabela si maistrele instructoare Balogh Iuliana, Serbanoiu Mariana.

Campania de promovare a invatamantului profesional „Meseria face diferenta” – organizata de Ministerul Educatiei si Cercetarii, s-a desfasurat si la noi in scoala.
Chiar daca saptamana prevazuta acestor activitati a fost scurtata datorita suspendarii cursurilor (ca urmare a Hotararii nr. 6 a Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta, pentru prevenirea infectarii cu virusul COVID-19), in data de 10 martie 2020 elevi din clasa a VII-a de la Scoala generala „Ion Creanga” insotii de diriginti au vizitat atelierele scolii si cabinetele de specialitate. Au fost intampinati de maistri instructori si profesori de la domeniile „Industrie textila si pielarie”, „Estetica si igiena corpului omenesc” si Mecanica, care le-au descris atat activitatile care se desfasoara in cadrul fiecarei calificari profesionale cat si oportunitatil de a-si realiza o cariera in domeniile Textile, Estetica si Mecanica.

ȘCOALA ONLINE la LICEUL TEHNOLOGIC ELISA ZAMFIRESCU

Profesor – Izabela Kiss

În urma constatării răspândirii virusului cunoscut sub denumirea COVID-19 pe teritoriul României, dar și a recomandării primite de Guvernul României din partea Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, s-a decis suspendarea cursurilor din învățământul preuniversitar începând cu data de 11 martie 2020, până la data de 22 martie 2020, cu posibilitate de prelungire, pentru a monitoriza evoluția pandemiei de coronavirus în țară fără a pune în pericol starea de sănătate a elevilor. Pe 15 martie 2020, a fost anunțată prelungirea suspendării cursurilor până, cel puțin, la 21 aprilie 2020. Ulterior, a fost instituită starea de urgență, iar prelungirea ei a avut ca efecte continuarea educației în mediul online până la finalizarea sa, adică după 16 mai 2020.

În prima perioadă decretată ca “Stare de urgență” în țara noastră (16 martie – aprilie 2020) catedra de discipline Tehnice – Textile a încercat să rezolve absența cursurilor face-to-face prin prezența cadrelor didactice în mediul online, cadre didactice care au ținut legătura cu elevii atât prin grupuri private de WhatsApp și Facebook, grupuri de Messenger – atât la elevii de liceu cât și la cei de la învățământ profesional sau Școală Tehnică Postliceală. O modalitate aparte de realizare a cursurilor online a fost inițierea unor proiecte consacrate modulelor de specialitate din domeniul Industrie textilă și pielarie pe platforma Etwinning pentru clasele terminale de la Învățământul Profesional, calificarea Confecționer produse textile și pentru clasele de Școală Tehnică Postliceala, calificarea Creator proiectant Îmbrăcăminte.

Astfel, au fost create ca și proiecte pe platforma Etwinning două clase virtuale pentru modulele de specialitate de catre 2 fondatori – profesori ingineri la domeniul Industrie textilă și pielărie, fiind apoi invitați profesori pentru modulele de specialitate și elevi ai claselor implicate, care aveau deja cont pe platformă:

  • Clasa virtuală de Textile – pentru clasele a XI-a C și D (învățământ professional) și anii I B și II B Școala Tehnică Postliceală, inițiată de profesor Kiss Izabela
  • Clasa virtuală Creator Proiectant Îmbrăcăminte – pentru clasele de la Școala Tehnică Postliceală, inițiată de profesor Mureșan Angelica.

Profesorii care au colaborat la aceste proiecte au fost: Kiss Izabela, Muresan Angelica și Buzilă Delia.

Au fost cooptați în cadrul proiectelor un numar de 43 de elevi.

La ambele proiecte de pe platforma etwinning au fost create pagini pentru fiecare nivel de studiu și clasă, având aferente subpagini pentru fiecare modul de specialitate. Au fost postate materiale și sarcini de lucru la fiecare modul de specialitate pentru elevii implicați, utilizându-se instrumente digitale, în vederea ușurării accesibilității elevilor la acestea.

Au fost utilizate instrumente de realizare a unor e-book-uri, video-uri, padlet-uri, prezentari ppt, formulare Google sau aplicația ale platformei Socrative pentru fișe de lucru și teste, lecții realizate pe platforma Livresq.

Mai jos sunt câteva imagini care exemplifică aceste activități:

Lecțiile create pe platforma platforma LIVRESQ library.livresq.com

Lecțiile au fost inserate în cadrul proiectelor de pe platforma etwinning dar se pot accesa și prin trimiterea către elevi a link-urilor (prin diferite alte căi accesibile acestora).

Costumul popular osenesc, profesor Buzilă Delia– clasa a X-a IP3

https://library.livresq.com/view/5e84c6bf37d831c2675bd5de

Proiectarea tiparului de fusta, profesor Kiss Izabela – anul I B, Creator proiectant imbracaminte

https://library.livresq.com/view/5e7c84f6edc247b55b2b9e92

Proiectarea tiparului de fusta cu ajutorul softului Gemini, profesor Buzila Delia – anul II B, Creator proiectant imbracaminte

https://library.livresq.com/view/5e84be7837d83115c95bd50e